Thursday, July 28, 2011

Hari 8 : Sesuatu yang membuatkan anda risau.

assalamualikum ! selamat malam.. tadi dapat mcg celcom, Pls mk pymt within 1 day to avoid call barring


Haa.. masih boleh un9 lagi neh.. ape lagi, nak happdet entry byk2. bia dashboard korang penuh ng entry Bila Nadia Cerita, boleh ?? haha di kala tak dek income sendiri, terpaksa mintak tolong mama.. mama, nty bayarkan bband yee. =p mama kate jumaat kott. huhu

Hari neh dah msok hari ke 8 aku join Cabaran 30 hari ..

Sesuatu yang membuatkan aku RISAU ???

BUNYI AMBULAN
sesungguhnyee aku FOBIA dengan bunyi ambulan .. Kenapa ??


mana tak nyee, asal sesuatu yang berlaku, aku la orang 1st yang angkat kol... >.<

situasi 1 =

masa tuh aku 6tahun tak silap la.. abang masa tuh darjah 2...sibuk2 aku tgh main barbie doll, telepon uma berdering *dulu tak de hp aku pon angkat...
membe abang kol (budak2 ag) " bagitaw mama, nas xcident ! "

dengan percaya + tak percaya..takot2 gak wehh... pikir balik, maen2 jee tu. kawan2 abang pon baru djh2. saje la tu maen2 kol...
aku nak bagitaw mama, takot mama risau.. aku pon buat tak taw jee... :')
tetibe ade membe mama datang uma, cakap "nas xcident depan sekolah"
kirenye betol la yang membe abang cakap tuh ??? astaghfirullah ...
mama nangiss.. kol abah tgh keje. abah pon balik. semua dah kecoh2 nak g ospital...
abang aku kena langgar lari depan sekolah kat traffic lite. Teruk jugak laa. hentakan pada kepala + patah kaki.
Alhamdulilah abang aku selamat =)

situasi 2 =

masa aku darjah 6, balik dari sekolah agama. aku terima panggilan dr sape ntah...maybe pihak hospital 0 polis.. cakap acu aku xcident... Haa ? kali neh aku dah berakal, aku bagitaw kat mama ng abah...
aku ekot abah g tempat kejadian..
kali neh, acu aku plak xcdent... MOTOR + BAS ... acu aku naik moto...
dye dgn kawan dye.. Teruk gak laa. berbulan2 dudok hospital, sampaikan tak sempat amek SPM..

Situasi 3 = (baru2 neh )

kazen aku mcg, tok sesak nafas.. aku takot nak gtaw mama aku, takot mama aku risau pape..
tapi bgtaw jugak.. mama kol kazen aku semua2, kate tok oke dah.. sesak nafas sebab tersedot kacang ABC gune straw yang besar tuh. haha ape la tokk.. macam2. haihh. risau kami taw !

banyak lagi perkara yang berkaitan hospital family2 aku neh...
hospital dah macam uma kedua kami sefamily..
asal sape2 je sakit, kompem semua g ziarah.. mcm kenduri plak dlm spital. hehe

aku pon tak paham, kenapa aku yg jadi mangsa kalau situasi cemas neh. aku dah la takot nak bgtaw orang pasal bende urgent neh.. 
rumah aku sebelah jalan utama. hari2 dgr bunyi ambulan. bunyi ambulan sgt merisaukan aku sekeluarga


suka? LIKE & COMMENT keyh ^_^

No comments: