Tuesday, September 10, 2013

Leadership | Respect

Assalamualaikum uols..selamat petang..
moga harini korang sihat2 hendaknya okee =)

harini aku kerja aka praktikal mcm biasa.. 2orang staff tga bcuti.. nasib baik bos datang opis arini, kalau tak, cam ne aku nk manage opis neh.
cehh. HAHA

arini bos banyak motivate pasal staff.
nasib la aku de belajar psal HUMAN RESOURCE MANAGEMENT aka HRM..
hihi
seperti yg sedia maklum, aku neh bkn la dah lame bkerja. baru 1st time koje kat opis neh haa..
tp mcm2 dah blh nampak. bukan besar sgt pon opis neh..
berempat je termasuk aku..

Alhamdulillah selama bkerje kat sini, tak de la kes buli membuli. dorang bnyak mengajar ade la..
tapi perangai je kot. biase la manusia...
antara bos dgn staff..

kite taw, bos is BOS.. im the big bos =p

even bos tu camne sekali pon, RESPECT tu penting kot..
orang akan respect kite bler kite respect orang. ye dak?
sebab apa2 keputusan tu, begantung pada persetujuan bos.

dalam opis tanpa ber communicate dgn bos pon lg payah.
nak buat itu ini sume tak kena..

komunikasi tu pon penting.memang penting pon.
camne nak berOPERASI kalau masing2 senyap..
nak suruh itu ini pon payah..

macam2 la. baru opis kecik, belom besor..hee..



arini banyak kene motivate dgn bos pasal RESPECT.. =)










No comments: