MY PAGE


XOXO

Wednesday, March 7, 2012

Cinta Datang dan Pergi

Assalamualaikum !

CINTA DATANG DAN PERGI ??


apa yang korang paham pasal CINTA ?

macam-2 pandangan akan dapat kalau tnya pasal
APA ITU CINTA..
so, korang describe la sendiri k. hehe...

**

aku cuma nak meluahkan apa yang terjadi di sekeliling....

Jika lelaki tu suka pada seorang perempuan, tak mustahil utk si lelaki mencuba dapatkan si perempuan.

Jadi, berbekalkan ayat-2 manis, dgn tibe-2 nye seorang lelaki tu menjadi seorang yang caring...
macam-2 EFFORT lelaki buat, utk dapatkan seorang PEREMPUAN.

Perempuan akan merasakan MAHU MENCUBA utk menyayangi lelaki itu jugak...
bile mereka menjadi sepasang KEKASIH pada awalnye, lelaki selalu akan membuatkan diri seorang perempuan tu, sangat ISTIMEWA.....
membuatkan Perempuan tu, SAYANG sangat kat kekasih hati dia....
lelaki pulak selalu memberi kate-2 HARAPAN pada perempuan, membuatkan KASIH SAYANG bertambah.....

TAPI, kenapa ea, biler perempuan dah mula SAYANG kat lelaki yang before neh dye TAK PERNAH sayang, LELAKI mula wat tak kisah..


Maksudnye, lelaki mula mencari alasan untuk TINGGALKAN perempuan tu ?

padahal si perempuan dah mula SAYANG sgt2 kat si lelaki.....

TANPA alasan yang sesuai... namapun ALASAN kan???

Please la... JANGAN buat macam neh ye uolss !

JANGAN mainkan perasaan orang......
tu la, orang lain berCINTA, sibuk nak bercinta jugak... tapi TAK PANDAI bercinta.....

Tau tak betapa PERITnye biler ditinggalkan ??
actually, semua benda ade jalan penyelesaian....
jangan mencari alasan menyebabkan hati orang, SAKIT...

Kalau rasa belum bersedia nak pikul tanggungjawab jaga PERASAAN orang, jangan cuba-2 untuk memikat..
tu boleh menyebabkan orang jatuh cinta.. huhuhu

bila dah penat-2 orang tu jatuh cinta, tetibe nak tinggalkan.. pergh !

Bercinta bukan utk DUA TIGA HARI, tapi untuk SELAMANYA..
cubelah utk jadi MATANG....jangan jadi BUDAK-2 okey !



KEKASIH bukan sekadar berkasih sayang, TAPI perlu bertanggungjawab utk menegur dan membimbing. boleh jadi adik, jadi abang, jadi kakak, dan juga jadi kawan...itu yang terbaik.




suka? LIKE & COMMENT keyh ^_^

1 comment:

AISYA@AISHA said...

setuju dgn tulisan merah tu... =)