MY PAGE


XOXO

Friday, June 17, 2011

kisah buah tomato

assalamualaikum readers !
nak cerita pasal tomato. korang suka makan tomato tak ?
aku tak suka makan tomato. tak taw la kenapa. kalau sayuran lain tuh makan la..
suka buat sup sayur.. *tomato pon sejenis sayuran kan..huhu




tapi kalau aku tak taw dlm makanan tuh ade tomato, aku ngapp je. haha..
contoh paling senang, BURGER.. beger selalu letak tomato kn, aku wt dekk je kalau makan beger. cume kalau tga geget, ade lak nampak tomato, ape lagi, tarik tomato tuh kc kua. haha ! terus buang. =)


berlainan plak ng kazen aku sorang neh, SHAHMI... umo baru 3 thn... suka gler makan tomato...
kalau dia bukak peti ais, walaupon macam2 buah ade * oren, epal,anggor kee, tetap dia excited biler nmpak tomato,  HAHA tak paham betol la aku. die amek tomato, die suruh mak dye potong, macam epal... die makan sambil tunjuk2 kat orang. sekali makan kekadang sampai 2 bijik. gler TOMATO uh !!


aku pon nak try mkn tomato la pas neh. hehehe....

Tomato sangat kaya dengan vitamin B kompleks, zat besi, beta karoten, dan mineral.Secara ringkasnya ia baik untuk mencegah kanser.
E N D .

2 comments:

Apih El Nino said...

Dulu aku paling tak suka tomato. Tapi sekarang siap makan tomato saje. Macam makan buah. Hahaha.

~naddy~ said...

@Apih El Nino ye ke ? haha nad nak try gak la. :)