Wednesday, June 22, 2011

kisah GiGi

assalamualaikum !
auuchh ! saket gigi laa... err.. blobang ke ??
hurm. actually, masa gg neh nak tumbuh, aku suke usik gigi neh. almaklumlaa, gigi kalau baru nak tumbuh kan gusi gatal2.. aku g goyangkan gigi tuh. belom sempat tumbuh, dah patah sebelah. Huhu.. gigi garham oke...
so, gigi tuh dah tak perfect. sgt kecian kan..
mama aku suruh g cabut gigi yang rosak tuh, tp aku tak g lagi klinik. ishh ! takot la ng dentist. hehe...


ingat lagi pengalaman aku dulu... kerana DOKTOR GIGI..



dulu, masa umo 5thn,  before major operation, doktor sarankan aku, CABUT SEMUA GIGI. haa ??
takut KUMAN nanty kan...
pergi klinik kerajaan, nak cabut gigi. wat appoinment sume,
 tibe la masa yang dinanti2kan...
Masa duduk kat kerusi tempat cabut gigi, ade sorang doktor n x ingat berapa nurse..
doktor tak boleh nak cabut gigi aku. mane tak nye, aku tutop mulot giler2, pejam mate, tutop muke. HAHA !
doktor tuh memang tak boleh wt pape laa... giler terok aku kan ??


Last2 kne transfer kat GH *general Hospital...minor operation.
kne operate gigi. buang semua gigi.. huhu
aku dapat doktor perempuan. baik sgt....aku dah tak ngt pengalaman bfore operate tuh..
operate gigi ? korang taw cmne ? doktor POTONG GUSI gigi sume, then JAHIT ng benang kaler biru tak silap aku. huhu
Lepas operate tuh, sedar2 je, aku terus muntah DARAH... muntah semula darah2 mase operation tuh... DARAH BEKU oke.. mama aku tadah guna kain napkin...ingat lagi, byk giler darah...


bpe hari tah aku dudok hospital, memang pelik la tak de gigi sume. hehe !
masa nak CheckOut dr hospital, doktor adiahkan aku, patung yang dibuat drpd simen utk gigi palsu...


Peristiwa yang tak boleh lupe masa tak de gigi...
aku men yang 'SAPA NAMPAK GIGI KENA CUBIT".. aku men ng nenek aku...
aku relax je bukak mulut. sbb aku tak de gigi kan. HAHA ! nenek aku de gigi...


asek makan bubur je la aku.
benang2 yang jait gusi tuh, lame2 reput....dia tercabut sendiri.
aku pon tak ingat biler GIGI aku tumbuh FULL....
Now ! gigi dah penuh laaa.....gigi tersusun chantek *puji sendiri. haha, tp agak jarang..  nak pakai braces, tp maseh tak mampu. hoho !



itula kisahnye aku ng doktor gigi.. =)


sekarang kena jage gigi betol2, sbb gigi kekal. kalau tcabut dah xleh tumbuh.


E N D .

2 comments:

feeza said...

pakai braces menyakitkan...
dah tua nnti gigi tak lawa..

doktor gigi sendiri yg ckp...
nk pasang braces dah la kena cabut 2 gigi..nad nak ke??hehe

~naddy~ said...

@ feeza
memang kne cabut pon. :) tp gigi neh jarang la . hehe