MY PAGE


XOXO

Tuesday, June 14, 2011

mama memang terbaik laa !

assalamualaikum ! salam tghari ! aku baru je lepas lunch neh.. huhu


bgn2 tdor, tgk dah terhidang lauk. awal betol mama masak... masa dudok kat meja dapor, nak makan...depan2 mata aku, terpampang....~


BALASAN orang meninggalkan solat setiap waktu... MAMA


eh, bler masa plak mama tampal neh. hihi...
huhu.. peringatan utk anak2 yang degil. =p


****************************************

Sembahyang Subuh
Barang siapa yang meninggalkan sembahyang subuh , nescaya Allah akan mencampakkannya ke dalam neraka selama 60 tahun.

Sembahyang Zohor
Barang siapa yang meninggalkan sembahyang zohor dengan sengaja dosanya sama dengan membunuh 1000 orang Islam.

Sembahyang Asar
Barang siapa yang meninggalkan sembahyang Asar dengan sengaja , dosanya sama dengan seperti ia meruntuhkan Ka'abah (Rumah Allah)

Sembahyang Maghrib
Barang siapa yang meninggalkan sembahyang Maghrib dosanya sama seperti ia berzina dengan ibunya atau anak perempuan bagi orang-orang lelaki ataupun berzina dengan bapa atau anak lelaki bagi orang-orang perempuan.

Sembahyang Isya'
Barang siapa yang meninggalkan sembahyang Isya' nescaya Allah tidak akan redha ia tinggal di dunia ini ( bumi Allah ) dan menggunakan segala nikmat kurniaan Allah. Segala gerak geri adalah semata-mata dalam keadaan berdosa kepada Allah s.w.t.



E N D .

5 comments:

aida4eva said...

segan gak kalau bgn2 makanan dah ada..

huhu..tp nak wat cam ne..aida mmg pesen time cuti bgn lmbt..hihi

~naddy~ said...

@aida4eva

hehe. taw xpe.. cuti je bgn lambat. huhu

CikHaniBhulat said...

best kan bangun2 dah ada mknan...semangat je nak mandi n mkn..hehe...tp xboley la selalu kan...xjadik nak meminang dek org nanti..hehe...

~naddy~ said...

@CikHaniBhulat

haha ! tak selalu pon hani. heheh

Mr Danel said...

owh..maceh nadia! still mrjok agi ke?! aduh