Wednesday, February 15, 2012

suara hati si jejaka


Lelaki terkenal dgn sikap yang tak suka mengekspresikan perasaan mereka menerusi kata2 dan perbuatan.
namun, kita sebagai seorang perempuan pasti ingin tahu dan mengenalai lelaki dgn tindakan mereka. lebih2 lagi kalau jejaka itu kekasih hati kamu,

1. Peka akan persekitaran

sedar tak sedar, lelaki amat peka akan persekitaran mereka. mereka seorang yang sensitif dan prihatin. even merekan tak pamerkan secara zahir, tapi sifat beginilah yang ada dlm diri mereka. kerana memiliki sifat itu, mereka layak memjadi pemimpin keluarga.

2. Resah

walaupon terkenal dgn sifat COOL, namun kebanyakan lelaki akan merasa resah bila bhadapan dgn gadis yang disukai dan juga sewaktu kali pertama mengajaknya keluar. selalunya lelaki jenis ini dibesarkan dgn org di sekeliling mereka ialah rakan-2 dan adik beradik sejantina dgn mereka.

3. Cemburu

Walaupon kebanyakan lelaki tidak suka utk mempamerkan sifat cemburu mereka, tetapi ketahuilah kamu bahawa lelaki mudah cemburu apabila kamu sering menyebut nama lelaki lain sewaktu bersama mereka.

4. Memalukan

Adalah memalukan bagi lelaki jika tidak berupaya menolong perempuan. kebanyakan lelaki lemah dgn air mata perempuan. mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir drpd perempuan yang mereka sayangi.

5. Sedih

Sekiranya hubungan percintaan kamu terputus di tengah jalan, lelaki juga berasa sedih walaupon mereka tidak tunjukkan secara zahir. Malah mereka lebih sedih berbanding perempuan. Bagi mereka, hilang la macho kalau mereka menangis sbb putus cinta.

6. sifat kelakian

lelaki cuba menonjolkan sifat kelakian mereka utk menambat hati perempuan. perempuan pula, kalau sudah jatuh hati pada si dia, cubalah bagi hint supaya dia tahu dan berani mengambil langkah seterusnya.

7. Memahami

lelaki tidak boleh belajar tentang perempuan hanya dari perpustakaan. dari itu, kamu janganlah berasa pelik jika dihampiri dgn lelaki yang tidak memahami kamu. ini kerana kamu perlu berikan mereka masa untuk memahaminya.

8. Kesetiaan

ada lelaki yang begitu setia dgn kekasih hatinya. Jadi,walau seramai mana pun perempuan berada di sekelilingnya, atau betapa hebatnya sifat romeo mereka kepada perempuan lain, tetapi pasti kamu tetap menjadi nombor SATU dalam hatinya.

9. Jujur

apabila lelaki cakap ' direct to the point', mereka berharap perempuan memahaminya. dengan cara ini juga mereka cuba utk bersikap jujur. jadi 60% kemungkinan lelaki yang bercakap berputar belit adalah penipu.

10. Meminati

jika seseorang lelaki meminati perempuan, perempuan itu tidak semestinya cantik pada luarannya. malah perlu cantik dalaman juga seperti budi bahasa, dan juga bersopan santun. malah lelaki lebih suka jika perempuan itu banyak persamaan dgn mereka.


benarkah ?

suka? LIKE & COMMENT keyh ^_^

10 comments:

Unknown said...

Kebanyakan fakta mmg betul but as we knw pewatakan lelaki suka dijangka.....

fatIn nanAd said...

aah2~ so truee~ hahha

Anonymous said...

sokong semua di ats. heheh

~naddy~ said...

@Dalila Dayana

betul tu akk. :)

~naddy~ said...

@fatIn nanAd

=D

~naddy~ said...

@Fisha Adura

cuma sukar dijangka. :)

PCL said...

keh keh keh..no.3 tu cm best je.

~naddy~ said...

@[PCL]

wahh. cemburuu. :p

de'X said...

mostly benar.. ^_^

~naddy~ said...

@de'X

:)