MY PAGE


XOXO

Friday, November 4, 2011

pertama kali kawan dengan orang iban

assalamualaikum n Hyep2 !!
selamat bercutiii.... sape cuti ??? sila angkat Lappy anda tinggi2...

aku tenga menunggu mama datang amek neh. update belog jup, then nak layan nurkasih da muvie sambil2 menikmati Mushroom soup Campbellsssss....LAPA -_-*
siap2 sudaa kemas barang, baju seminggu tak basuh pon bawak balik jugakk.... bukan malas nak basuh, tp PENAT sgt minggu neh. nak basuh harini, ramai lakk guna mesin basuh... pergghh. RAMAI gak tak basuh baju seminggu. hahaha..

panjang plak intro nyee.. aku cume nak bg taw, seronok bekawan ng ORANG IBAN...

selalu dah bkawan ng CINA n INDIA...ni dapat kawan lain plakk. hehehe

lepak ng dye, taw banyak pasal culture, pasal SARAWAK... tu pon tak abes tnye ag taw.... heheheh..
xpe2, tetap dudok kat uitm shah alam, tak g mane2 pon...

actually she's non - muslim, tapi dye amek ISLAMIC BANKING.... belajar semua pasal islam....
dye memang dah dekat dgn islam.. sebab makcik dye islam....sarawak neh macam2 kan ? even kite ngt diorang org islam, upenye non muslim...
lagi yang WOW ! dye ade BF, BF dye orang ISLAM.... dah 3 thn kapel taw... =)

*

tadi lepak bilek dye, dye wat RANTAI manik... CANTIK sgt... aku soh dye wt banyak2, wat gelang ke ape ke, nanty aku jual kat belog... oke?? Huhu... Orang sarawak ni CREATIVE ...
dye kasi aku denga lagu iban tadi. hhaha... lame2 t, taw la maksud bahasa serawak siket2. grrr

*

dye tunjuk video dye balik sarawak... nak balik kampung, kena JALAN KAKI 4 jam, then NAIK bot plak 8jam.... seyhhh... dah la bot smpai dudok atas bumbung taw...
dye ajak g sne, balik kampung dye.... hehe.. TAH bile la nak sampai... TAPI mmg teringin nak g sane...
dye tunjuk pakaian perayaan hari GAWAI....dye kate lau dye balik sarawak, dye nak bawak baju tu? adoyaii.. nak suruh aku amek gambar pakai baju tuu... =p


google.

dye cakap gak, lau org pedalaman kawen, kena pakai baju neh jugak.. blh ceceh beribu2 utk baju sahaja...
sbb dorang tak nak hilangkan budaya tu...

*

Smelta ! (free hair )
kawan2 baru ramai dr sabah n sarawak.. 
diorang best, tak sombong... RAMAH..

best dapat taw culture kaum lain =))




suka? LIKE & COMMENT keyh ^_^


No comments: