MY PAGE


XOXO

Wednesday, September 21, 2011

mengharungi hujan ke kelas

hyep ols ! assalamualaikum ! petang2 yg sejuk neh, aku nak update laa pasal tadi.. pengalaman pertama mengharungi hujan yang lebat dengan angin yg kencang....

harini kelas kul2.10 ptg, SATU kelas je pon......so plan nak g pas zohor...tapi siap awal2 la. pas solat terus nak g tunggu bas uitm..
masa siap2 tuh, aku ng syidah hairan gak la, apsal bas tak sibuk kat tempat yg kami biasa tunggu tu..*dpt jenguk dr tingkap je tempat tu. tengok student pon tak ramai bjalan ke tempat biase..

mula2 ujan renyai je.. bawak la payung, ye la, sediakan payung sebelum hujan..*tapi dah ujan pon,..err

masa turun, ujan dah semakin lebat.. boleh redah lagi... aku ng syidah je la. pakai satu payung, kongsi.
tetibe hujan LEBAT giler pluss angin plakk kuat..
singgah bhenti kat dewan sukan...dah BASAH baju ! arrgh !
kami cube mengeringkan baju, berdiri sebelah angin aircon luar dewan tuh.. dah mula kering.. hujan plak kejap lebat, kejap benti...
pikir 2 3 kali. nak redah ke ape.. kompem basah balik. nak jalan ke dewan baru, bas amek kat situ. jauh dr tempat biasa !

ape lagi, aku ng syidah redah la hujan. sebab tengok dak lain pon redah je. basah kuyup gak...
dah la kena daki bukit tinggi ! smpai kat dataran kawad, angin kuat . PAYUNG dah rosak.. abes kena hujan .. haha lawak laa.. tu la. payung tak kuat.. dah bengkok2 ! repair jup, then turun balik ke dewan sukan tadi. bukan nak terus jalan ! huhuhu

lepak balik kat tempat tadi...


 lebat kan ? sapa yg dok shah alam pon taw hujan kat sne cmne. an ?? huh !



kelas pukol 2.10 petang, tp jam dah nak dekat kol 2. tak boleh nak gerak lagi..

tunggu angin tak kuat, cepat2 naik ke dataran kawad balik... aku cume risau sbb payung tak kukuh ..
nasib baik sempat smpai ke tempat kawad tuh.. lepak berteduh jup. nak jalan jauh lagi weh... salu kat situ je bas amek.. harini ade pasang khemah2 plak kat situ..

masa kat situ pon pikir, nak g ke tak? dah pukol 2.30pm kott..dah lewat +++++ basah kuyup ..

ujan dah reda ckit, aku pon jalan ng syidah menuju ke tempat bas..
masa dah jalan, boleh plak nak patah balik, kate tak nak g.. then pikir, g plakk.. HAHAHA...
akhirnyee sampai jugak kat campus !...
ramai jugak yg basah kuyup cam kami... grr...
masuk kelas kul 3pm.. lambat pon sebab banyak pikir, NAK G KELAS KE TAK NAK ? huuu..
sampai jugak dlm kelas.. heheh...

sejuk giler wehh ! dah la aku kai kasut croc, memekak plak bunyi biler jalan...grr..


sejuk oOo dok bawah aircon plak tuh.... sampai kering baju. hehe..

*
*
*


dulu...
masa kat KPTM KL, kalau hari ujan je, syiokkk sebab driver teksi amek kat lobi kolej lagi taw. tak de la basah kuyup semuanye.......ape2 pon, semua tu hanyalah DULU.. =(
xpe la, pengalaman mengharungi susah payah... =)

bersusah susah dahulu, bersenang senang kemudian



suka? LIKE & COMMENT keyh ^_^




2 comments:

Nur syuhada asyiqin said...

aah.same la.hujan lebat kot tadi. nasib bek ade kawan tlg hantar :)

~naddy~ said...

@Nur syuhada asyiqin

wahh. untung la. nad jugak ne redah ujann...