MY PAGE


XOXO

Tuesday, September 27, 2011

PTPTN vs KONVO

hyep ols ! assalamualaikum... sebelum tido, cube gagahkan diri utk menaip jap...
agak merunsingkan kepala aku sekarang neh...

oke, PTPTN dah hanta pagi tadi.. yg pasti, 8.30 pagi, amek no giliran, di anggarkan dlm 300 org utk smpai ke turn aku...so, sabo je laa..
dah la nak anta PT neh banyak songeh, itu tak boleh, ini tak boleh. susah betol...
dalam pukol 12.30 cam tu baru smpai turn aku...

nak mintak pinjam duit orang, mmg la susah kan??
doakan la aku dapat PT cepat2 ckt. huhu..

lagi satu yg buat aku dalam DILEMA bukan delima k..

memandangkan aku ade 2x konvo, DIPLOMA, KPTM n UiTM... advance kan??
KPTM kat PICC, uiTm kat Dewan caunselor uitm je...
mama aku beriya2 suruh aku g dua2 konvo.... =(
tapi membe aku ramai yg tak pegi, sbb mahal. PT tak dpt lagi....
Standard la PICC mahal.....
mama ng abah teringin nak pegi sana,, PLUS abah dah amek cuti pon.... takkan aku tak nak pegi kan??

mama cakap, 

" dulu mama sanggup kua duit nak bagi belajar, takkan skrg mama tak boleh nak bagi "


"mama sanggup bagi se'kepok' duit kat abang suruh sambung belajar, takkan utk kakak mama tak nak bagi?"


" bila lagi nak masuk PICC tu? neh la peluangnya...kalau kahwin pon, belom tentu wat grand2 kat sne" *lainla kawen anak raja ke. huhuhu

my BFF plak cakap

" bukan senang nak masuk PICC tu nad uiii"

" mama ng papa sanggup wat apa saja utk anaknya, janji kita sebagai anaknya kena ingat n balas jasa budi diorang dengan segulung kelulusan n diorang cukop gembira bila tengok anaknya ats pentas.. trust me.."


**

dah dye plak cakap macam tu.... banyak mende yg nak buat aku pegi.... tapi membe aku ramai tak pegi, sbb masing2 dah jauh. dorang g yg UiTM jee...
yewp. aku NAK PEGI... cume aunt aku belom kompem nak anta g RAPTAI kat putrajaya... hurm...sape lagi nak aku suroh kalau bukan dye.. ade sape2 sudi hanta aku g putrajaya? heee....



so, pe pendapat korang utk aku?? g dua2 ke, g satu je konvo ??

8 comments:

sharifah mahani said...

pegi je laa dua2, bak kata aruah bos afiq masa kat econsave dulu, setiap bnda yang penting yg berlaku dalam hidup kita, mesti ada nilai tersendiri yang mungkin sekali jee kita jumpa dalam hidup.. haa. :)

kaizen said...

selamat berkonvo....

aBANgZAI said...

Rebut peluang yang ada. Selagi xde masalah atau sesuatu yg menyusahkan diri sebb nanti dah lama abis belajar nnt, mula la tringat balik, "nape la aku x gi je konvo tu, dah la ada org nak tanggung"
Lagipun parent pn tringin nak pergi jugak. Diorang x halang pn..

~naddy~ said...

@sharifah mahani

tq !! :) nad pon rase mcm tu jugk... :)

~naddy~ said...

@kaizen

tq. meh la teman. heheh

~naddy~ said...

@aBANgZAI

tq along banzai ! :)

Dalila Dayana said...

sorry akak lambat reply.....nad pg jela...pluang xkan datng berulang kali....so, nie la pluang kita ada....so, just go..and percayalah khidpan kita akan lebih senang sbb dpt menggembirakan aty ibu bapa kita

~naddy~ said...

@Dalila Dayana

tq akk.. :) ins'alh nad pegi...