Wednesday, August 24, 2011

meriam buluh | kelakar

hyep, assalamualaikum semua... alhamdulilah aku sihat. korang sihat? doakan aku dapat puasa FULL ye tahun neh. hehe amin. ~~
aku nak share ng korang, pasal meriam buluh.. kisah benar n kelakar sangat la bagi aku...
kalau korang rase tak kelakar, mintak maaf la ye. hehe


**


kejadian neh berlaku raya tahun lepas. masa tuh aku still study kat KL, so, aku xdek kat uma mama. neh pon mama yg cter.
so, aku nak story plak kat korang..

semua yg berlaku neh, kisah benar.. geng2 abang aku punye hal laa neh..
kalau geng2 dye terbace, harap kenal la sape ye. huhu aku tak nak sebut name. nanty orang tuh marah, MALU nanty dye. grr..tak nak aibkan sesape..

kisah meriam buluh neh, tak de kena mengena dengan putus jari, or pape..(terpanjang plakk intro)

pada satu malam, di bulan puasa tahun lepas, macam biase budak2 bujang kampung sini lepak2 lepas semayang tarawikh.
lokasi?? mesti la tempat yang ade meriam buluh.. nak main meriam la kata kan...
ramai jugak la lepak situ..
meletup2 la dengan bunyi bising... terbaik la kan...

masa MR. A nak readykan meriam utk next letupan, eksaitedd la konon, tetibe ade orang sentuh bahu MR. A dari belakang...
TANPA menghiraukan orang belakang, MR. A cakap, " woii, jangan la kacau "
sentuh bahu lagi, banyak kali..
then MR. A pon ape lagi, pusing belakang, nak sound orang yg sentuh dye.. tak sempat nak sound, rupenye2 PAK POLISI wehh.. HAHA kantoi sudaaa...

tak abes story lagi, yg tinggal masa tuh pon dlm 3 orang kot, yg len dah blah la tuh..

nak taw ape jdi ng diorang ber3 ???

diorang terpaksa diarahkan g balai polis..
sangat kesian kan, tapi tak kesian jugak, sebab dorang dah wt satu kg bergegar..grr
g balai naik jip polis... oke, itu TIPU..
diorang terpaksa JALAN KAKI g balai.... Hamekkk... plus pluss lagi sambil berjalan ke balai, sambil kendong meriam buluh tuh. 
balai polis kat sini tak jauh sangat,..
TAPI terpaksa melalui SIMPANG 3 jalan BESAR, yg ade traffic lite..


dah la time tuh, keta banyak... traffic lite MERAH la plak.. dah kena berhenti tengah2 jalan.. giler malu wehh..
MR A cakap " cepatttt laa hijau " .
tak taw la pe reaksi orang2 yg nampak tuh.. hehe


selalunye kalau kes2 polis, biler amek gambar ne pegang nombor kan?? tapi dorang lain, pegang MERIAM.
memang cipta sejarah laa... terBaekk.. muka BANGGA la sgt..
kena reman satu malam, esok tu baru leh kua. TIDO balai la weeehhh..
aku sakat gak dak2 yg kena neh, dorang suruh senyap2 je. sian diorang MALU. hehe
sekarang dah tak main meriam dah.. main mercun POP POP jee. kan ??. =p

asal tibe hari raya aidilfitri je, ade banyak kes putus jari sebab mercun... raya lain xdek plak.. hurm



suka? LIKE & COMMENT keyh ^_^


2 comments:

lyn said...

hahahaha..adoii~..amik gambar pegang meriam tu yg klakor tu..boleh plak jalan kaki g balai..lawok btol..saperlah tu eyh..haishk..:D

perkara yang ditakuti owner belog ni..

~naddy~ said...

@Lynn

haha.. lawak kan.. sian betol.. :p