MY PAGE


XOXO

Monday, July 25, 2011

Cinta umpama Ikan

salam peeps ! selamat malam ...

tadi tgk Mar Pom Pom kat astro.. then ade pepatah... mungkin ade tak same jugak laa. ingat2 balik jee. heee


cinta umpama melepaskan ikan kembali ke sungai...kalau ikan tuh kembali pada kita, bermakna dia jodoh kita, tapi kalau ikan tuh terus je berlalu, cinta itu bukan milik kita.
ape kena mengena dengan ikan ?? itu perumpamaan jee syg2. hehe

bayangkan, korang seorang pemancing ikan yang sgt penyabar, berjam2 korang tunggu ikan makan umpan, then baru dapat ikan.... korang sayang ikan tuh, sanggup tak korang lepaskan balik kat dlm sungai ???

kalau dah sayang @ cinta seseorang, tapi si dia dah ade orang lain, korang mesti lepaskan dia kan.. takkan nak kacau hubungan orang...
tak pe, korang redha jee..
kalau betol laa dia jodoh korang, mesti dia akan kembali kat korang,
kalau dia tak kembali, itu bukan jodoh korang..

ape2 pon,

Pertemuan Jodoh, semua di tangan ALLAH swt...


suka? LIKE & COMMENT keyh ^_^

E N D

No comments: