MY PAGE


XOXO

Thursday, July 28, 2011

Syarat untuk bahagia

di sini ade beberapa syarat utk bahagia ye kawan2.

Syarat penting yang harus ada dalam diri korang kalau nak CINTA BERAKHIR DGN BAHAGIA.
*saya di sini tetap bahagia walaupon single. =p

oke2.. ade 4 syarat je ! MUDAH

Cintai Diri Sendiri Sebelum Kamu Mencintai Orang Lain

kebanyakan daripada korang kalau bercinta, sanggup mengetepikan KEMAHUAN, KEINGINAN & KEPERLUAN diri sendiri demi insan yang bergelar KEKASIH.
Inilah kesilapan yang paling besar. Andai korang sendiri tak belajar menyayangi diri sendiri, macam mana orang lain nak menyayangi diri korang kan...
Jadi, pastikan SAYANG diri sendiri dulu, sebelum nak sayang orang lain OKE !

PENDIRIAN YANG TETAP

Seseorang yang mempunyai pendirian akan tahu apa yang dia inginkan utk diri dan tidak akan berubah mengikut cara orang lain biarpun orang yang disayanginya.
 inilah yang terbaik, sbb kalau korang tak ade pendirian yang tetap, itulah yang menjadikan diri MUDAH DIKONGKONG @ ditentukan oleh ORANG LAIN.
secara tidak langsung jugak, akan membuka ruang utk orang MEMPERMAINKAN HATI korang.

BAHAGIKAN HIDUP KAMU DGN HAL LAIN
Perkara yang sering, bila korang dah menyayangi seseorang dlm hidup korang akan habiskan masa dgn si dia je. Semua HOBI @ AKTIVITI korang terhenti demi bg perhatian pada si dia,
kalau korang nk taw, kalau kita terlalu bergantung pada seseorang dan CINTA je, inilah punca UTAMA yang boleh korang KECEWA teramat sgt kalau cinta putus ditengah jalan.. *bahaya
Jadi, belajarlah utk membahagikan hidup korang antara CINTA, kerjaya, Hobi, Family & etc.
korang akan rasa hidup lebih LENGKAP dan BAHAGIA bila bijak bahagikan segala2nya dgn teratur. =)

BERKORBAN BIARLAH BERPADA-PADA

akhir sekali, pasal berkorban ape saje.. huhu
Ada orang bersusah payah dan menyakiti hati sendiri demi melihat orang yg disayangi, BAHAGIA.
Tak salah kalau nak berkorban, tapi berpada-padalah. JANGAN terlalu meletakkan diri kamu serendah-rendahnya hingga sanggup biarkan diri sendiri MERANA demi kegembiraan orang lain.
Perlu SEIMBANG dalam hidup. sekiranya si dia ingin GEMBIRA, korang pon ade HAK utk gembira.

 Siapa la TRUE LOVE nad.

suka? LIKE & COMMENT keyh ^_^

2 comments:

sayangku atHirah said...

nad!! suke sgt pnulisan kmu...suda lama usyar2 ur belog..hee:) stuju ngn entry ni...btw moga nad seimbang nnti yep bla jmpa cinta hati...

naddy said...

@sayangku atHirah

hehe. biasa2 je la syg :)

ins'alh. amin :)